Ruska komedija „Želim da se udam“ sa Milošem Bikovićem biće prikazana u Srbiji u okviru Festivala Ruskog Filma
Film, Foto: Promo

ne propustite

Festival Ruskog Filma u Srbiji organizuje ROSKINO, organizacija koja se bavi promocijom ruskog filma u svetu, uz podršku Ministarstva kulture Ruske Federacije

Objavljeno: 16:13h

U Beogradu će takođe biti prikazani i drugi ruski filmovi; srpski gledaoci će moći da vide pet ostvarenja ruske kinematografije. Od 28. do 30. oktobra u Srbiji će se prvi put održati Festival Ruskog Filma. Na besplatnim projekcijama u Beogradu biće prikazane nove ruske komedije „Želim da se udam“ (sa popularnim u Srbiji i Rusiji glumcem Milošem Bikovićem) i „Mladić“, zasnovan na istinitim događajima triler „Sama“, bajka za celu porodicu „Konjić Grbonjić“ i dugometražni crtani film „Fiksizi protiv rakobotova“. Filmovi očekuju svoju publiku u bioskopu MTS Dvorana. Festival Ruskog Filma u Srbiji organizuje ROSKINO, organizacija koja se bavi promocijom ruskog filma u svetu, uz podršku Ministarstva kulture Ruske Federacije.

Generalni direktor ROSKINO Ina Šalito: „Sa zadovoljstvom prvi put predstavljamo Festival Ruskog Filma u Srbiji, zemlji sa kojom nas povezuju prijateljski odnosi i razvijena kulturna saradnja. Ruska i srpska kinematografija imaju mnogo dodirnih tačaka i uspešnih zajedničkih projekata. Nedavno je, na primer, u okviru Russian Film Festival Spotlight u Urugvaju na Međunarodnom festivalu ženskog filma CineFem, prikazana melodrama ‘Dunav’ u koprodukciji Rusije i Srbije; filmovi sa učešćem srpskog i ruskog glumca Miloša Bikovića ‘Sluga’, ‘Želim da se udam’, ‘Led’ bili su učesnici programa Festivala Ruskog Filma u različitim zemljama – od Brazila do Španije. U okviru Festivala Ruskog Filma u Beogradu prikazaćemo filmove koji će biti zanimljivi najširoj publici: od najmlađeg do najstarijeg člana porodice, mladima, deci. Nadam se da će srpski gledaoci ovog vikenda rado gledati nove ruske filmove na velikom platnu.“ Glumac Miloš Biković: „Ruski filmovi se poslednjih godina sve češće mogu videti u Srbiji. Neki od njih dospevaju na veliko platno skoro istovremeno kada i u Rusiji. Publika je srdačno dočekala filmove ‘Led’ i ‘Led 2’, ‘Sluga’, ‘Hotel Beograd’. To nije povezano samo sa mojim učešćem u ovim filmovima, već uopšte sa ruskim filmskim sadržajem koji postaje sve konkurentniji. Ruski filmovi se prvo sa interesovanjem gledaju u bioskopu, a zatim na televiziji. Proletos, u okviru Međunarodnog filmskog festivala FEST u Beogradu, održana je premijera romantične komedije ‘Želim da se udam’ u kojoj ja tumačim glavnu mušku ulogu. To je veoma lep film o ljubavi u malom primorskom ruskom gradu Kalinjingradu. 28. oktobra ovaj film će biti prikazan na Festivalu Ruskog Filma u Beogradu koji organizuje ROSKINO.“

Program Festivala Ruskog Filma u Srbiji: – „Želim da se udam“ (rež. Sonja Karpunjina, 2022) je romantična komedija o novinarki kojoj se život odvija po planu: radi kao TV voditelj i ima uspešnog i bogatog mladoženju. Međutim, jedan slučajan susret pokreće lavinu događaja koji potpuno menjaju njene životne planove. Glavne uloge tumače Miloš Biković i Kristina Asmus. Miloš Biković je takođe koproducent filma. Komedija je učestvovala na Ruskom Filmskog Festivalu u Brazilu i Meksiku 2022. godine. - „Mladić“ (rež. Aleksandar Fomin, 2022) - avanturistička komedija o sukobu generacija. Tridesetogodišnji Vanja je uvek bio odlikaš i završio Moskovski Državni Univerzitet sa najvišim ocenama, ali pao je na samo dno: žena ga ostavlja, a na poslu dobija otkaz... U trenutku najvećeg očajanja saznaje da njegov drug iz razreda Kolja, slab đak u školi a sada uspešan biznismen, raspisuje konkurs za srednjoškolce, i nudi pobedniku ogromnu količinu novca kao nagradu. Vanja izgleda mlađe od svojih godina i odlučuje se na prevaru: brije bradu, falsifikuje dokumenta i prijavljuje se za takmičenje srednjoškolaca siguran da će životno iskustvo lako pobediti mladost... Glavne uloge tumače Pavel Tabakov i Danila Kozlovski.

Film

- „Konjić Grbonjić“ (rež. Oleg Pogodin, 2021) je porodična bajka u žanru fantastike, koja se upisala u tri najuspešnija ruska filma 2021. godine u Rusiji i Zajednici Nezavisnih Država. Filmska adaptacija istoimene bajke Petra Jeršova jedan je od najsavremenijih ruskih filmova – blokbaster sa velikim brojem specijalnih efekata i kompjuterske grafike. Uloge tumače Anton Šagin, Pavel Derevjanko, Paulina Andrejeva i drugi. Ova fantazija za sve članove porodice je očarala i međunarodnu publiku - film je prodat u niz zemalja širom sveta. – „Sama“ (rež. Dmitrij Suvorov, 2021) je drama zasnovana na istinitim događajima. 24. avgusta 1981. godine, upravo venčani Larisa i Vladimir Savicki poleteli su avionom na relaciji Komsomoljsk na Amuru - Blagoveščensk. Trideset minuta pre sletanja putnički avion AN-24 se sudario sa drugom letelicom i raspao na visini od preko 5 kilometara. Takvu avionsku nesreću je skoro nemoguće preživeti, ali dogodilo se čudo - Larisa se probudila među olupinama aviona u neprohodnoj tajgi ... Glavne uloge tumače Nadežda Kaleganova, Viktor Dobronravov, Maksim Ivanov.

Film

„Fiksizi protiv rakobotova“ (rež. Vasilij Bedošvili, Oleg Užinov, Ivan Pšonkin, 2019) je animirani film o fiksizima – ljubaznim malim bićima koja žive u mašinama i aparatima i paze na to da tehnika radi ispravno. Fiksizi se kriju od ljudi: postoji samo nekoliko srećnika na svetu koji komuniciraju sa njima. U laboratoriji profesora Čudakova postoji škola ovih malih bića za koju znaju samo jedan dečak i njegova drugarica. Ali jednog dana, tamo se pojavljuju neuhvatljivi rakobotovi, koji špijuniraju naše junake i prete da će ispričati celom svetu o njihovom postojanju... Raspored prikazivanja filmova u MTS Dvorani u Beogradu: 28. oktobar, petak 19:00 – „Želim da se udam“ 29. oktobar, subota 12:00 – „Fiksizi protiv rakobotova“ 19:00 – „Mladić“ 30. oktobar, nedelja 12:00 – „Konjić Grbonjić“ 19:30 – „Sama“ Festival Ruskog Filma (Russian Film Festival) su dani ruske kinematografije u inostranstvu, koje ROSKINO održava uz podršku Ministarstva kulture Ruske Federacije od 2020. godine. Glavni cilj RFF-a je upoznavanje stranih gledalaca sa raznovrsnošću savremenog ruskog filmskog sadržaja: od umetničkih filmova različitih žanrova i serija do animacija i dokumentarnih filmova. U periodu 2020-2022 festival je održan u 27 zemalja sveta i okupio je skoro 6,5 miliona gledalaca. Festival Ruskog Filma obuhvata kako onlajn projekcije, tako i događaje u prostoru gde se on održava.

(Espreso/Promo)